Äntligen blev resan av, vi packade in oss i bilen, slängde in allt bös i släpet och drog mot Holland och Assen för några dagar.

Det skulle bli både mycket bilåkande, två båtresor, bo på hotell och i bandepån!

Resan började en onsdag, vi åkte ner till Lomma för att hälsa på Lene och se hur hon bott det senaste halvåret och passa på att åtnjuta Skåne lite vid kusten sådär innan vi fortsatte resan.
Hon var precis nerpackad för flytt mot Stockholm men vilken strand, vilken utsikt! Lomma Beach liksom, helt galet vackert!

En rundtur i lägenheten och sen skulle vi gå och äta, på vägen dit sprang Victor rakt in i ett handräcke, slog upp pannan så det blev att testa hur VC Lomma fungerade. Det var rätt skönt att Lene var med som är rätt van med blod osånt, så hon såg till att Victor på bästa sätt kom till VC Lomma, Marie följde med och jag och Filip hämtade bilen.

Några timmar senare hade Victor fått tre fina stygn i pannan, alla var ganska hungriga så nu fick det bli mat. En händelserik start på en 6 dagar lång resa 🙂

Allt brukar bli bra till sist, förutom att glasstället hade stängt så det blev ingen hemmagjord Lommaglass :-(, next time!

När alla var mätta och belåtna fortsatte vi mot Hannes och Elin för att hälsa på en stund där, på vägen dit i solnedgång mötte vi på några rådjur på vägen, kunde blivit en stek till middag!
Första gången på 3.5 år vi hittar till Skåne för att hälsa på, det var så dags!

Efter några timmar där så åkte vi mot båten, barnen somnade i bilen, när vi väl var framme gick det väldigt bra att få in barnen i hytten och somna om.

Natten bjöd på en ganska lugn färd, så ingen blev sjösjuk som tur var, för det blåste kraftigt på kvällen. En frukost på båten senare så var vi snart av färjan och siktade mot Assen.
Hela resan gick bra, barnen är så goa, de sov lite på vägen men inga speciella överraskningar alls. Väl framme i Assen blåste och regnade det kraftigt, envis som man är skulle jag bara få upp tältet direkt istället för att vänta ett tag… Efter att nästan blåst sönder så kom tältet till slut upp så Marie & barnen åkte mot hotellet för att checka in.

Efter en tid så blev släpet urpackat, vinden avtog och så även regnet, så hade jag bara lugnat mig några timmar hade det varit rätt OK väder att packa upp i.

Fredag morgon kom och jag började med nästa tält, ställa iordning det mest och invänta hotellgästerna 🙂 De var lite stökiga på hotellet barnen men vi har inte varit iväg såhär på länge så de var lite extra uppe i varv, Marie hade det inte helt lätt.

Vi åkte till Ten Kate, en 40 minuters bilresa från Assen, hälsade på i butiken, verkstand med mera och fick träffa de man pratat med i några år via mail och telefon. Efter det blev det lunch där på en lite resturang i källarplan på ett hus, mycket trevligt! På vägen hem sen så kom det blåsväder och skurar om vartannat, så jag tänkte att nu ligger mina tält i Assen city istället :-@

Tävlingarna och det kan man läsa om på Stensby Racing sidan istället 🙂

Här får nog Marie fylla i lite hur det var runtomkring och med barnen, jag hade fokus på lite annat och jag kan bara säga, vilken superkvinna hon är, helt underbar!

Lördagkväll åkte vi till Yankee Doodle, Marie ville se det ställe jag varit på och skrutit så mycket över maten när jag varit där förut. Det blev precis som väntat, bra mat och av alla de sorter, jag lyckades tillochmed att hålla igen lite så jag inte rullade ut därifrån för jag skulle ju tävla dagen efter!
Vi avslutade besöket med en stund i spelhörnan för barn en trappa upp, den här kvällen skulle ju Marie & barnen sova över i depån!

Tillbaka i depån igen var det dags att förbereda sovplatserna, se till att det blir varmt och gött för alla.

Allt blev jättebra, barnen sov gott tillsammans med mamma i släpvagnen och jag sov på tältsängen i tältet.

1:a kvalet var redan 8.40 så jag varmkörde hojen en stund innan, UTAN att vare sig fru eller barn vaknade 🙂

(racerapporten från det här går att läsa här https://stensby-racing.se/2016/10/03/racerapport-fran-assen-dutch-superbike-bsb-2016/ så jag behöver inte skriva den på två ställen)

Barnen var lite ovana med att va på ett sånt här ställe, de kunde inte riktigt ta in vart de var nånstans och vad ska man säga? de är bara 3 och 6 år 🙂

Marie får fylla på lite här vid tillfälle

Hursomhelst, resan hade sina bulor på vägen men summa summarum blev det en fantastiskt rolig resa, allt gick jättebra och det är definitivt nåt vi ska göra! (om jag får bestämma iallafall 🙂 )